Työn alle päätyi Honda Civic, johon piti tehdä jousitukseen (ja muuallekkin) hieman huoltoa.
|
Jousitus vielä paikallaan |
|
Jousitus irti |
Aloitimme irrottamalla autosta pyörät ja etujousituksen. Samalla myös valmistelimme jarruhuoltoa, niissä kun myös oli hieman laitettavaa.
|
Öljyjen valuttelua |
|
Jousen irroitusta |
Seuraavaksi ohjelmassa oli öljyjen valuttelua (Autolla oltiin ajettu uskomattomat 60 000 km samoilla öljyillä!) ja jousien irroitusta jousituesta, jouset kun olivat vielä varsin hyvässä kunnossa, joten niitä voitiin käyttää uudestaan.
|
Jousi paikallaan uudessa jousituessa |
|
Vaihtoon menevä, löysä vakaajatangonpää |
Saatuamme jousen paikoilleen uuteen jousitukeen, aloimme vaihtamaan vakaajatangonpäätä, joka osottautui astetta haastavammaksi tapaukseksi. Jotta saimme sen pois paikaltaan, meidän täytyi rälläköidä se poikki monesta eri kohtaa, onneksi emme vahingoittaneet alustaa!
|
Uusi vakaajatangonpää paikallaan |
|
Uusi jousitus ja raidetangonpää paikallaan |
Laitoimme uuden jousituksen paikalleen, jolloin samalla vaihdoimme myös vaihtoa vailla olleet raidetangonpäät uusiin. Helppo homma! Vakaajatangonpään kanssa jouduimme vääntämään hieman enemmän, mutta kyllä sekin paikalleen sitten meni!
|
Uusi jarrulevy ja -palat paikallaan |
|
Vanha jarrulevy ja -palat |
Alustan tultua kuntoon, vaihdoimme myös takapään jarrulevyt ja -palat uusiin, edelliset kun olivat melko kulahtaneet. Tämän jälkeen auto alkoikin olemaan jo kunnossa, viimeisten checkien ja nelipyöräsuuntauksen jälkeen...
|
Pesty Civic, valmiina luovutukseen! |
...päädyimme vielä pesemään Civicin, jotta asiakaspalvelu olisi varmasti kohdallaan! Jälleen kerran, saimme yhden tyytyväisen asiakkaan lähtemään hallista hyvin huolletun autonsa kanssa!