maanantai 17. syyskuuta 2012

Honda Civicin huoltoa

Työn alle päätyi Honda Civic, johon piti tehdä jousitukseen (ja muuallekkin) hieman huoltoa.

Jousitus vielä paikallaan

Jousitus irti
Aloitimme irrottamalla autosta pyörät ja etujousituksen. Samalla myös valmistelimme jarruhuoltoa, niissä kun myös oli hieman laitettavaa.

Öljyjen valuttelua

Jousen irroitusta
Seuraavaksi ohjelmassa oli öljyjen valuttelua (Autolla oltiin ajettu uskomattomat 60 000 km samoilla öljyillä!) ja jousien irroitusta jousituesta, jouset kun olivat vielä varsin hyvässä kunnossa, joten niitä voitiin käyttää uudestaan.


Jousi paikallaan uudessa jousituessa
Vaihtoon menevä, löysä vakaajatangonpää
Saatuamme jousen paikoilleen uuteen jousitukeen, aloimme vaihtamaan vakaajatangonpäätä, joka osottautui astetta haastavammaksi tapaukseksi. Jotta saimme sen pois paikaltaan, meidän täytyi rälläköidä se poikki monesta eri kohtaa, onneksi emme vahingoittaneet alustaa!

Uusi vakaajatangonpää paikallaan

Uusi jousitus ja raidetangonpää paikallaan
Laitoimme uuden jousituksen paikalleen, jolloin samalla vaihdoimme myös vaihtoa vailla olleet raidetangonpäät uusiin. Helppo homma! Vakaajatangonpään kanssa jouduimme vääntämään hieman enemmän, mutta kyllä sekin paikalleen sitten meni!

Uusi jarrulevy ja -palat paikallaan

Vanha jarrulevy ja -palat
Alustan tultua kuntoon, vaihdoimme myös takapään jarrulevyt ja -palat uusiin, edelliset kun olivat melko kulahtaneet. Tämän jälkeen auto alkoikin olemaan jo kunnossa, viimeisten checkien ja nelipyöräsuuntauksen jälkeen...

Pesty Civic, valmiina luovutukseen!
...päädyimme vielä pesemään Civicin, jotta asiakaspalvelu olisi varmasti kohdallaan! Jälleen kerran, saimme yhden tyytyväisen asiakkaan lähtemään hallista hyvin huolletun autonsa kanssa!